Thursday, April 22, 2010

Tayar bocor pulak..

Pagi tadi..tengah2 syok bawak motor pegi keje sambil nyanyi lagu siti nurhaliza,cindai.
tiba2 tayar belakang motor aku bocor.tayar bocor ni kena kat sebelum shahputra tu.
aduh..bocor belakang pulak tu.nak pusing balik rumah dah jauh pulak tu.
last2 terpaksa kudakan motor tu sampai bukit rangin.
tengok jam baru kul 8.15 pagi..mana ada kedai motor bukak lagi pagi2 gini.
tapi kalau kat jaya gading ada 1 kedai cina yg bukak kul 7.30 pagi.aku pernah pegi situ.
takpe la..aku pikir balik,baik aku layan sarapan dulu.
sebelum sarapan,tgk duit dalam dompet..alamak,ada rm 15 je.cukup ke ni.
tapi bila pikir balik,tiub motor aku paling mahal pun baru rm 10.ada lagi baki rm 5.
lepas la aku nak makan dulu..hehehe.
lepas tu aku pun sarapan dulu..mintak nescafe o dgn nasi lemak telur.
aku tengok jam dah kul 9 pagi..pastu aku panggil la budak tu kira.
kena la rm 2.80..so baki aku skrg ada rm 12.20.
sambil2 bayar aku tanya budak yg kira tu..'dik,sini ada tak kedai motor yg bukak awal'.
pastu budak tu kata 'ada bang..jalan je depan ni pastu masuk simpang kiri hala ke sekolah.
ada kedai sebelah kanan.kedai tu bukak pukul 9'.
aku pun cakap terima kasih dik,sambil terus blah.
pegi je kat motor dan terus aku kudakan lagi motor aku ikut arah jalan yang budak tu bagi.
fuhh..lega btul bila jumpa kedai motor tu..ngam2,masa tu tokey dia baru bukak kedai.
lepas siap tukar tiub kena la rm 8 untuk tiub dan rm 1 untuk getah yag dah putus.
so jumlah semua rm 9 je..nasib baik tak kena mahal2..hehehe.
siap semua..terus aku gi pejabat semula.sampai opis pukul 9.30 pagi.
aku tengok bos aku ada..tapi takpe,aku dah bagitau kerani aku yang aku lewat.hehehe.

1 comment:

  1. kenapa tak hello jer member2??? hehehehe... klu mung hello aku, masa tu jgak aku smpai...

    ReplyDelete